Oorsprong in Zetten

De EHBO Vereniging Zetten en omstreken is opgericht in 1976.

Cursus locatie:

De EHBO Vereniging Zetten e.o. beschikt niet over een eigen locatie. Onze huidige cursuslocatie:

Atelier Ewald Sorbi
Kerkstraat 1
6671 AN Zetten

Doelstelling EHBO Vereniging

De "Eerste Hulp Bij Ongelukken bevorderen", in de ruimste zin van het woord, geldt als belangrijkste doel van de EHBO, daarnaast heeft de vereniging ook nog een aantal specifieke doelstellingen:

1. het in zo breed mogelijke kring onder de aandacht brengen van de noodzaak van een goede eerste hulpverlening;
  2. het bevorderen van het geven van voorlichting over eerste hulpverlening;
  3. het bevorderen en organiseren van opleiding tot het geven van onderricht in het algemeen dat vereist wordt voor een goede eerste hulpverlening;
  4. het verspreiden van informatie en het aanschaffen en verspreiden van materiaal ten behoeve van de voorlichting, de opleidingen en het daadwerkelijk verlenen van eerste hulp;
  5. het al dan niet in georganiseerd verband daadwerkelijk verlenen van eerste hulp;
  6. het samenwerken met publiekrechtelijke en privaatrechtelijke lichamen die zich in gelijke of verwante richting begeven;
  7. andere wettige middelen, die bevorderlijk zijn tot het bereiken van het doel.