September 2016 | Nieuwe Cursus EHBO

ZETTEN - In november 2016 start EHBO vereniging Zetten, een nieuwe cursus EHBO (incl. EHBO aan Kinderen). Geschikt voor iedereen die wil weten wat te doen bij een verbrande vinger tot verstuikte enkel of een reanimatie.

In 12 theorie- en praktijklessen leert u alle basisvaardigheden om adequaat EHBO te kunnen verlenen. Dit jaar extra aandacht voor EHBO aan Kinderen.

Onderwerpen die tijdens de cursus behandeld worden:

• Vijf belangrijke punten bij het verlenen van eerste hulp
  • Stoornissen in het bewustzijn
  • Stoornissen van de ademhaling
  • Stilstand van de bloedsomloop
  • Ernstige uitwendige bloedingen
  • Shock
  • Uitwendige wonden
  • Brandwonden
  • Kneuzing en verstuiking
  • Ontwrichting en botbreuken
  • Oogletsels
  • Vergiftiging
  • Elektriciteitsongevallen
  • Letsels door koude
  • Letsels door warmte
  • Vervoer over korte afstand
  • Verband- en hulpmiddelen
  • Het menselijk lichaam

Uiteraard wordt in deze cursus ook uitgebreid aandacht besteed aan het reanimeren én het gebruik van de AED.

Kosten:

Deelname aan deze cursus kost € 150,-*. Daarvoor krijgt u het lesboek, oefenmateriaal en neemt u deel aan het examen voor het officieel erkende diploma.

* Onze cursus wordt in veel gevallen (deels) vergoed door uw zorgverzekeraar.

Voor informatie, kunt u contact opnemen met
Tine Galama (Tel.: 0488 – 454132) of via email cursus@ehbo-zetten.nl

U kunt zich aanmelden voor de EHBO Cursus via het webformulier Aanmelden Cursus