Nieuws Archief

Welkom

Momenteel wordt de website voorzien van nieuwe informatie.
Alle functionaliteiten zoals het aanmelden voor EHBO cursussen, Reanimatie Cursussen
en verzoeken to EHBO Dienstverlening worden niet gewijzigd.

Mocht u informatie missen of heeft u vragen, gebruikt u dan ons contactformulier.

Met vriendelijke groet,

Vincent van Meerten

Voorzitter (interim) en Penningmeester
EHBO Vereniging Zetten en Omstreken

Start Cursus Eerste Hulp in Zetten

Begin Oktober 2019 start bij EHBO vereniging Zetten bij voldoende aanmeldingen een nieuwe cursus Eerste Hulp.

In 12 avonden leert men de theorie en praktijk van de eerstehulpverlening, om een slachtoffer op een zo goed mogelijke manier te behandelen en de juiste hulp te verlenen. Dit alles volgens de laatste richtlijnen van het Oranje Kruis.

Vanaf de leeftijd van 14 jaar kunt u deelnemen aan de EHBO Cursus, deze bestaat o.a. uit de levensreddende handelingen, de kleine ongevallen in en om het huis, verbandleer en Reanimatie met het bedienen van een AED (Automatische Externe Defibrillator).

Wij brengen deze cursus ook speciaal onder de aandacht bij (jonge) ouders, omdat Eerste Hulp Bij Kinderen ook onderdeel is van deze cursus. Er worden regelmatig praktijksituaties geoefend met LOTUS slachtoffers, die speciaal zijn opgeleid om ongevallen en verwondingen levensecht na te spelen.

Deelname aan de cursus kost € 150,-. Daarvoor krijgt u het lesboek, oefenmateriaal en neemt u deel aan het examen voor het officieel erkende Oranje Kruis diploma. In veel gevallen wordt onze cursus (deels) vergoed door uw zorgverzekeraar.

De cursus wordt gegeven op de maandag avond op locatie bij Atelier Ewald Sorbi, Kerkstraat 1 te Zetten.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met dhr. Bennie Rijndertse (Tel.: 0614502001), via cursus@ehbo-zetten.nl

Pagina's