Reanimatie Cursus

BLS & AED

BLS staat voor Basic Life Support. Voor de meeste mensen beter bekend als reanimeren. Reanimeren is iets dat iedereen kan leren. In een training leert u hoe u iemand met een circulatiestoornis / hartstilstand op de best mogelijke manier kunt helpen. Met de vaardigheden die u op deze cursus leert kunt u de kans op overleven van het slachtoffer aanzienlijk vergroten. De instructeur leert u een aantal stappen die u moet doorlopen wanneer u geconfronteerd wordt met een slachtoffer van een hartstilstand.

U leert het slachtoffer te beademen en borstcompressies (hartmassages) te geven en een AED te gebruiken. AED staat voor Automatische Externe Defibrillator. Met behulp van de AED kunt u het hart van het slachtoffer een kleine elektrische schok geven. Deze schok helpt het hart mogelijk weer op gang. Met behulp van de AED geeft u het slachtoffer een nog grotere kans te overleven.

Kosten:

Deelname aan deze cursus kost € 40,-

Voor informatie, kunt u contact opnemen met
Tine Galama (Tel.: 0488 – 454132) of via email cursus@ehbo-zetten.nl

U kunt zich aanmelden voor de Reanimatie Cursus via het de website van
Stichting Kloppend Hart voor Overbetuwe, locatie Zetten