Mei 2016 | St. Kloppend Hart op TV - "Wist je dat?"

Afgelopen vrijdag heeft Stichting Kloppend Hart een bijdrage geleverd aan een tv-opname voor het programma “Wist je dat?” van RTL. De presentator was Koert-Jan de Bruijn (bekend van o.a. GTST). Het item was “Defibrillator – Het redden van levens”. Voor ZOLL was dit dé gelegenheid om de nieuwe AED te introduceren.

Vanuit Stichting Kloppend Hart is Lonneke uitgebreid bevraagd over wat reanimeren is, waarom het zo belangrijk is, en wat de rol van de Stichting is. Samen met Koert-Jan de Bruijn heeft ze een reanimatie op de pop gedaan met gebruik van de nieuwe AED. Nico en Maarten hebben de stappen tijdens de reanimatie nog eens gedemonstreerd (zonder geluid). Tenslotte is er in Gendt iemand geïnterviewd, die vorig jaar gereanimeerd is. Dit na een oproep via HartslagNU.